Contacteer ons en we maken samen van je gebouw dé verteller van je verhaal en dé ambassadeur van je merk!

Alle gegevens die je in dit formulier invult, worden automatisch opgeslagen in onze database. Meer info? Check onze privacy policy.

Alle gegevens die je in dit formulier invult, worden automatisch opgeslagen in onze database. Meer info? Check onze privacy policy.

Onze realisaties

Kinderdagverblijf

Onze realisaties

Bruyninghegoed

Onze realisaties

Levensboom

Onze realisaties

Onze realisaties

Muster

Onze realisaties

Groepspraktijk Tille

Onze realisaties

Sint Vincentius

Deel deze insight

Deel deze insight

Dé succesformule om meer klanten aan te trekken en meer klanten te laten terugkeren in je praktijk.

Heb jij ook het probleem om mensen aan te trekken naar je (para)medische praktijk, én om ze te stimuleren om terug te komen?
 
Onderstaande tips werken supergoed voor ondernemers in de “gezondheidssector”. 
En wie zijn dat dan? Wel, dat zijn dokterspraktijken, tandartspraktijken, paramedische praktijken, yogastudio’s, taichi scholen,… en ga zo maar door. 
 
Geen probleem, dat komt wel meer voor.
Het woord marketing" wordt in de gezondheidssector als niet passend ervaren, omdat je meteen schreeuwerige reclame voor ogen hebt.
Maar je hebt natuurlijk wel marketing nodig om klanten aan te trekken.
 
Goed nieuws: het hoeft niet altijd schreeuwerig en opdringerig te zijn.
Je kan marketing ook subtiel inzetten.
 
Hieronder de ultieme combinatie om jouw potentiële klanten goesting te doen krijgen om bij je langs te komen, en om bestaande klanten te motiveren om bij je terug te komen.
 
Heel eenvoudig:
1. Subtiele maar aantrekkelijke belettering.
Die zet je in om klanten aan te trekken. 
Dat kan je, al naargelang de situatie, doen met 
    -een op maat ontworpen inkomzuil, die past bij je verhaal
    -subtiele, maar toch duidelijke belettering op je inkomdeur of raam, alles in lijn met de architectuur en de stijl van je gebouw.
 
2. Een interieur waar mensen zich goed voelen.
Dit zet je in om de mensen goesting te geven om terug te komen.
Wie zit nu graag te wachten in een groezelig wachtkamertje? BORING!
Of wie kleedt zich graag om in een kamer zonder privacy?
Niemand, denk ik!
 
Dus als medische praktijk of yogaschool of dergelijke, is het heel belangrijk om in elke ruimte het juiste gevoel uit te stralen, en wat animatie toe te voegen waar dat gepast is. 
Zo verblijven klanten er graag en komen ze dus graag terug.
 
Wil jij de spraakmakende wachtkamer hebben, waar iedereen over praat?
Dat kan, als je enkele leuke tips implementeert:
-zorg dat klanten of patiënten hun tijd efficient kunnen doorbrengen in de wachtzaal door bvb opladers te voorzien voor smartphone/tablet/, door interessante lectuur te voorzien, misschien zelfs een hoekje waar iemand rustig met zijn laptop kan verderwerken.
-om het idee te doorbreken dat in de medische sector alles wit en steriel moet overkomen: voeg wat kleur toe of een leuke print. Maak het wachten aangenaam door te refereren naar een huiselijke sfeer. Plaats een zeteltje in plaats van een harde plastic stoel. En er is nog zo veel meer mogelijk.
-je kan ook een drankje of een snack, of zelfs babyvoeding aanbieden voor de afspraken tijdens etenstijd. Plaatsen waar kinderen welkom zijn en gesoigneerd worden, worden altijd aangeraden aan anderen.
-toon jezelf en je onderneming. Zo weten klanten wie ze voor zich zullen krijgen, krijgen ze al een beetje een zicht op wie die persoon is, wat hij doet, het is ook altijd leuk om te zien dat je arts ook een mens is die wel eens op vakantie gaat, gaat sporten,...
 
Als je dan nog zorgt dat al deze oplossingen in lijn liggen met je verhaal en de architectuur van je gebouw, klopt het plaatje helemaal.
En geloof me, mensen voelen heel snel aan of het plaatje klopt. Al weten ze niet waarom juist, het gevoel primeert, en zorgt ervoor dat iemand ergens graag teruggaat.
 
Ziezo,
Dit waren te tips voor vandaag.
 
Wil je graag hulp om alles in praktijk om te zetten:
UpArt to the rescue!

Dé succesformule om meer klanten aan te trekken en meer klanten te laten terugkeren in je praktijk.

Heb jij ook het probleem om mensen aan te trekken naar je (para)medische praktijk, én om ze te stimuleren om terug te komen?
 
Onderstaande tips werken supergoed voor ondernemers in de “gezondheidssector”. 
En wie zijn dat dan? Wel, dat zijn dokterspraktijken, tandartspraktijken, paramedische praktijken, yogastudio’s, taichi scholen,… en ga zo maar door. 
 
Geen probleem, dat komt wel meer voor.
Het woord marketing" wordt in de gezondheidssector als niet passend ervaren, omdat je meteen schreeuwerige reclame voor ogen hebt.
Maar je hebt natuurlijk wel marketing nodig om klanten aan te trekken.
 
Goed nieuws: het hoeft niet altijd schreeuwerig en opdringerig te zijn.
Je kan marketing ook subtiel inzetten.
 
Hieronder de ultieme combinatie om jouw potentiële klanten goesting te doen krijgen om bij je langs te komen, en om bestaande klanten te motiveren om bij je terug te komen.
 
Heel eenvoudig:
1. Subtiele maar aantrekkelijke belettering.
Die zet je in om klanten aan te trekken. 
Dat kan je, al naargelang de situatie, doen met 
    -een op maat ontworpen inkomzuil, die past bij je verhaal
    -subtiele, maar toch duidelijke belettering op je inkomdeur of raam, alles in lijn met de architectuur en de stijl van je gebouw.
 
2. Een interieur waar mensen zich goed voelen.
Dit zet je in om de mensen goesting te geven om terug te komen.
Wie zit nu graag te wachten in een groezelig wachtkamertje? BORING!
Of wie kleedt zich graag om in een kamer zonder privacy?
Niemand, denk ik!
 
Dus als medische praktijk of yogaschool of dergelijke, is het heel belangrijk om in elke ruimte het juiste gevoel uit te stralen, en wat animatie toe te voegen waar dat gepast is. 
Zo verblijven klanten er graag en komen ze dus graag terug.
 
Wil jij de spraakmakende wachtkamer hebben, waar iedereen over praat?
Dat kan, als je enkele leuke tips implementeert:
-zorg dat klanten of patiënten hun tijd efficient kunnen doorbrengen in de wachtzaal door bvb opladers te voorzien voor smartphone/tablet/, door interessante lectuur te voorzien, misschien zelfs een hoekje waar iemand rustig met zijn laptop kan verderwerken.
-om het idee te doorbreken dat in de medische sector alles wit en steriel moet overkomen: voeg wat kleur toe of een leuke print. Maak het wachten aangenaam door te refereren naar een huiselijke sfeer. Plaats een zeteltje in plaats van een harde plastic stoel. En er is nog zo veel meer mogelijk.
-je kan ook een drankje of een snack, of zelfs babyvoeding aanbieden voor de afspraken tijdens etenstijd. Plaatsen waar kinderen welkom zijn en gesoigneerd worden, worden altijd aangeraden aan anderen.
-toon jezelf en je onderneming. Zo weten klanten wie ze voor zich zullen krijgen, krijgen ze al een beetje een zicht op wie die persoon is, wat hij doet, het is ook altijd leuk om te zien dat je arts ook een mens is die wel eens op vakantie gaat, gaat sporten,...
 
Als je dan nog zorgt dat al deze oplossingen in lijn liggen met je verhaal en de architectuur van je gebouw, klopt het plaatje helemaal.
En geloof me, mensen voelen heel snel aan of het plaatje klopt. Al weten ze niet waarom juist, het gevoel primeert, en zorgt ervoor dat iemand ergens graag teruggaat.
 
Ziezo,
Dit waren te tips voor vandaag.
 
Wil je graag hulp om alles in praktijk om te zetten:
UpArt to the rescue!

Volg je ons mee in ons verhaal?
 
Dit kan hier in de blog of via sociale media:
 
 
#UpArt #grafischontwerp #interiordesign #belettering #architecture #architectuur #interieurontwerp #branding #bestickering #ontwerp #maatwerk #inkomzuil #reclamezuil #osteopaat #tandarts #wachtzaal #groepspraktijk #paramedisch #yogastudio #medisch